Veelgestelde vragen

Bij autolease komt veel kijken. Gelukkig neemt het team van Autolease Midden Nederland u de meeste zorg uit handen. Toch kan het voorkomen dat u zelf nog vragen heeft of op zoek bent naar informatie over specifieke leaseonderwerpen. Via onze klantenservice helpen wij u snel op weg.

Hieronder vindt u informatie over de meest voorkomende onderwerpen. Staat de gewenste informatie er voor u niet bij? Neemt u dan gerust contact op met ons op 0344 – 63 80 52 of door het contactformulier in te vullen.

  • Wat te doen bij pech in binnen- en buitenland?

    Bel bij pech direct met de hulpdienst van Autolease Midden Nederland.

    0344 – 68 95 23 (vanuit Nederland)
    +31 344 – 68 95 23 (vanuit het buitenland)

    Houd uw groene kaart bij de hand, evenals het adres waar uw auto zich op dat moment bevindt.

    Autolease Midden Nederland regelt de rest, ook eventueel vervangend vervoer.

    Bij pech in het buitenland kan het voorkomen dat u contant moet betalen. Zorg ervoor dat de rekening op naam van Autolease Midden Nederland B.V. komt en dat de BTW (Engels: VAT, Frans: TVA, Duits: MWST) vermeld wordt. In nagenoeg alle gevallen kan dit bij terugkeer in Nederland verrekend worden.

  • Wat te doen bij onderhoud en/of vervanging van banden?

    Het is belangrijk dat uw leaseauto in uitstekende conditie blijft. Als bestuurder heeft u het beste zicht op de staat van de auto en daarom bent u verantwoordelijk voor het periodiek onderhoud van de leaseauto.

    Het onderhoud aan uw auto dient uitgevoerd te worden volgens de fabrieksvoorschriften en kan uitgevoerd worden door de merkdealer. Uw dealer kan u informeren wanneer de auto een onderhoudsbeurt nodig heeft.

    Tussen de onderhoudsbeurten bent u zelf verantwoordelijk voor de staat van uw auto. Controleer de volgende zaken dus volgens voorschrift van de automobiel fabrikant:

        • Peil van de motorolie
        • Niveau van de koelvloeistof
        • Spanning/profiel van de banden (ook reservewiel)

     

    Ook de conditie van uw banden is erg belangrijk, zeker als u vaak en veel onderweg bent. De banden slijten uiteraard, daarom adviseren wij u om uw banden regelmatig te laten controleren.

    Wanneer uw banden versleten zijn of als u deze wilt laten controleren kunt u contact opnemen met uw onderhoudende dealer. Ook kunt u de banden laten vervangen door een vestiging van Profile Tyrecenter.

    Autolease Midden Nederland biedt u de mogelijkheid om gedurende de wintermaanden op winterbanden te rijden, wat de veiligheid bij sneeuw en gladheid vergroot. Hiervoor is een winterbandenregeling gemaakt. Indien u nog geen gebruik maakt van de winterbandenregeling neem dan contact op met uw wagenparkbeheerder voor de voorwaarden.

  • Wat te doen bij schade?

    Het belangrijkste bij schade is om rustig te blijven en uw eigen veiligheid voorop te stellen. Vul (eventueel samen met de tegenpartij) een schadeformulier in of meldt de schade online.

    Doe nooit toezeggingen aan de tegenpartij, noteer namen en adressen van getuigen (medepassagiers kunnen ook getuigen zijn). Voor optimaal herstel van de schade heeft Autolease Midden Nederland een eigen schadeservice. Bij schade neemt de ALMN Schadeservice contact met u op om een afspraak in te plannen. Mocht u al eerder contact willen opnemen, kunt u dat doen via
    0344 – 786 619 of schade@almn.nl.

    De extra voordelen van onze Schadeservice:

    • Haal en brengservice op de locatie van de berijder (geen verlies van tijd)
    • U ontvangt direct een vervangende auto (indien in contract opgenomen)
    • Uw schade wordt hersteld door een gecertificeerd en FOCWA aangesloten schadeherstelbedrijf
    • Wij gebruiken alleen originele onderdelen voor uw auto
    • Alle in de auto aanwezige veiligheidssystemen worden door ons gecontroleerd
    • Uw auto wordt van binnen en buiten schoongemaakt


    Let wel: in sommige gevallen dient u direct aangifte te doen.

  • Wat te doen bij ruitschade?

    Voor ruitschade kunt u een afspraak maken met uw onderhoudende dealer of een vestiging van:

    Autotaalglas 24/7 Telefonisch bereikbaar op 0800 – 0828 of maak online een afspraak op www.autotaalglas.nl

    Glasgarage 24/7 Telefonisch bereikbaar op 0800 – 1246 of maak online een afspraak op glasgarage.nl

  • Ik heb een vraag over mijn brandstofpas

    Wanneer brandstof is opgenomen in uw leasecontract en u kunt tijdelijk niet tanken met uw brandstofpas is het mogelijk om uw brandstofkosten via www.travelcard.nl online te declareren. Om te kunnen inloggen gebruik het pasnummer en kenteken dat op uw brandstofpas staat. Op uw persoonlijke site bij travelcard kunt u altijd terug vinden wat de status van uw declaratie is.

    Heeft u meerdere keren een verkeerde pincode gebruikt dan wordt de brandstofpas geblokkeerd. Deze blokkade wordt na 24 uur automatisch opgeheven. Bent u uw pincode vergeten kunt u via Autolease Midden Nederland uw pincode opvragen. De pincode zal dan, door Travelcard, per post naar u worden opgestuurd.

  • Hoe zit het met vervangend vervoer in binnen- en buitenland?

    Als vervangend vervoer onderdeel uitmaakt van uw leasecontract, zal op uw verzoek de dealer of het schadeherstelbedrijf passend vervangend vervoer verzorgen. In het geval van pech of schade zal de ALMN hulpdienst een vervangende auto verzorgen.

    Als u in het buitenland vervangend vervoer nodig heeft kunt u contact met Autolease Midden Nederland opnemen. Vaak is voor een vervangende auto een creditcard noodzakelijk.

  • Kan ik mijn huidige privé auto inruilen?

    Als één van de weinige leasemaatschappijen biedt Autolease Midden Nederland de mogelijkheid om uw huidige privé auto in te ruilen. Hiervoor werken wij samen met De Waal Autogroep. De waarde van uw auto zal na inspectie rechtstreeks aan u worden overgemaakt.

    Wilt u gebruik maken van deze service? Neemt u dan contact met ons op.

  • Mag ik een trekhaak of andere accessoire laten monteren?

    Ja, u mag (achteraf) een trekhaak of andere accessoire laten monteren. Wel moeten zowel uw werkgever als Autolease Midden Nederland hier vooraf toestemming voor geven. Wilt u weten welke gevolgen dit heeft voor uw leasecontract? Neemt u dan contact met ons op.

  • Hoe maak ik bezwaar tegen een ontvangen bekeuring?

    Omdat het kenteken op naam van Autolease Midden Nederland staat komen de bekeuringen bij ons binnen. Autolease Midden Nederland registreert en verwerkt de bekeuring volgens de afspraken die hierover met uw werkgever gemaakt zijn.

    Als u een foto wilt opvragen (indien beschikbaar) dient u dit zelf te verzorgen. Kijk hiervoor op de beschikking.

    Bent u het niet eens met de bekeuring dan moet u zelf bezwaar aantekenen bij de betreffende instantie. Informatie hierover vindt u bij de bekeuring die u kunt downloaden vanaf onze website. Als u bezwaar aantekent verzoeken wij u om dit bij ons te melden.

    Als het bezwaar gegrond verklaard wordt zal Autolease Midden Nederland de reeds betaalde bekeuring terugontvangen. Afhankelijk wie de bekeuring betaald heeft zal Autolease Midden Nederland zorgen voor creditering naar u of uw werkgever.

  • Kan ik mijn leaseauto privé overnemen?

    Ja, na afloop van de contractduur kunt u de leaseauto ook overnemen. De overname van een leaseauto is vaak goedkoper dan het aanschaffen van een exemplaar via de dealer. Bovendien weet u als geen ander in welke staat de auto verkeert. U kunt de leaseauto overnemen voor uzelf, maar ook voor iemand anders.

    Wilt weten wat de overnameprijs is van uw leaseauto? Neemt u dan contact met ons op.
  • Wie mag er in een leaseauto van ALMN rijden?

    Iedereen die in het bezit is van een in Nederland geldig rijbewijs mag in een auto van Autolease Midden Nederland rijden. Uiteraard alleen met uw toestemming.

    In de autoregeling tussen u en uw werkgever kunnen hierover echter afspraken gemaakt zijn. Indien u geen autoregeling heeft kunt u dit navragen bij uw wagenparkbeheerder.

  • Mijn auto is (bijna) einde leasecontract

    Als u een nieuwe auto krijgt afgeleverd via Autolease Midden Nederland kunt u uw huidige auto inleveren bij de dealer die uw nieuwe auto aan u aflevert. Deze dealer is door ons geïnformeerd hoe de auto kan worden afgemeld bij Autolease Midden Nederland. Wij adviseren u wel dit nadrukkelijk met de dealer af te stemmen, zodat hierover geen onduidelijkheden kunnen ontstaan. Als er geen sprake is van levering van een nieuwe auto via Autolease Midden Nederland kunt u de auto inleveren bij ons kantoor in Tiel.

    De leaseauto dient, zowel van binnen als van buiten schoon te worden ingeleverd. Wij zullen de auto controleren op inleverschades en of alle accessoires en documenten bij de auto aanwezig zijn.

    Let bij het inleveren van uw lease auto op de volgende zaken:

    • Kentekenbewijs of kentekencard
    • Reservesleutels, afstandbediening en eventuele codekaart
    • Navigatie apparatuur inclusief software (CD, DVD, SD-kaart)
    • Radio compleet (indien in uw leasecontract opgenomen)
    • Brandstofpas (indien van toepassing)
    • Onderhoudsboekje van de auto
    • Alle meegeleaste accessoires
    • Als er schade op het voertuig zit, waar nog geen melding van is gemaakt, dan dient u dit alsnog te doen