Opnieuw gecertificeerd voor ISO Kwaliteit & MVO!

In 2016 certificeerden Autolease Midden Nederland B.V. en De Waal Autoverhuur B.V. zich succesvol voor de MVO Prestatieladder niveau 3 en de ISO 9001. Toen als één van de eersten leasemaatschappijen van Nederland. En ook in 2019 weten de twee bedrijven de audit te doorstaan. Afgelopen week namen de trotse collega’s Michiel de Jong, Patrick Suppers en Jeroen Putters de certificaten van ALMN en De Waal Autoverhuur in ontvangst. ”Met deze twee certificaten laten wij aan onze klanten, relaties en stakeholders zien dat wij staan voor continue verbetering in kwaliteit. En dat op een maatschappelijk verantwoorde én vooral duurzame manier”, aldus Michiel de Jong.

Wat is MVO Prestatieladder?

De MVO Prestatieladder is een Managementsysteem voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Het certificaat maakt duurzame ontwikkeling concreet en objectief aantoonbaar.

De MVO Prestatieladder is uniek. Er is namelijk geen andere norm met MVO in een Managementsysteem. De MVO Prestatieladder maakt het mogelijk om 33 MVO indicatoren, door middel van een Managementsysteem en in samenspraak met de stakeholders, voortdurend te ontwikkelen. MVO gaat niet alleen over wat er aan het einde van de rit overblijft, maar ook om innovatie, kwaliteit en reputatie.

De MVO Prestatieladder wordt sinds 2010 in Nederland toegepast en is sinds 2015 ook internationaal erkend. Bij MVO en duurzaamheid wordt door grote opdrachtgevers en de overheid gewaardeerd in aanbestedingen. In Nederland zijn op dit moment nog geen 250 bedrijven gecertifieerd.

ALMN houdt zich hierdoor verantwoordelijk voor de effecten van de ondernemingsactiviteiten op het gebied van ‘People’, ‘Planet’ en ‘Profit’. Door de juiste balans tussen de drie P’s is het mogelijk duurzaam te ondernemen.

Wat is ISO 9001?

ISO 9001 is een wereldwijd geaccepteerde norm die aantoont dat een organisatie niet alleen voldoet aan de gestelde kwaliteitseisen, maar ook streeft naar continue verbetering hiervan. Dit komt niet alleen ten goede aan onze bedrijfsvoering, maar vooral ook aan de service die wij bieden aan onze opdrachtgevers en overige relaties.

De voornaamste doelstelling van een ISO 9001-certificering en het daaraan verbonden kwaliteitsmanagementsysteem is het verhogen van de tevredenheid van klanten en het continu verbeteren van bedrijven door organisaties en de processen efficiënter en effectiever in te richten.

Terug naar nieuwsoverzicht