Wagenparkbeheerders

Autolease Midden Nederland levert voor zowel de zakelijke als particuliere markt een concurrerende mobiliteitsoplossing op maat. Dus voor de groot wagenparkbeheerder, de kleine zelfstandige en de particulier; altijd advies toegespitst op uw persoonlijke mobiliteitsbehoefte.

Als wagenparkbeheerder heeft u behoefte aan de juiste informatie op het juiste moment. De contacten tussen u als wagenparkbeheerder en Autolease Midden Nederland zijn van groot belang voor het slagen van een succesvolle samenwerking.

Hieronder staat beschreven hoe Autolease Midden Nederland invulling geeft aan de dienstverlening naar wagenparkbeheerders.

  • Bij welke organisaties is Autolease Midden Nederland aangesloten?

    Autolease Midden Nederland is aangesloten bij de branchevereniging VNA (Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen). Het volwaardig en actief lidmaatschap van de VNA staat ervoor garant dat onze dienstverlening van hoogstaande kwaliteit is. Om in aanmerking te komen voor het VNA Lidmaatschap dient een leasemaatschappij, naast een onberispelijke reputatie, aan een bepaalde omvang, professionaliteit en aan een financieel sterke en gezonde positie te voldoen. Tevens zijn al onze medewerkers zijn VNA gecertificeerd.

    Ook zijn wij lid van Autolease Inkoop Combinatie. Een coöperatie met de doelstelling om in een bandbreedte van 17 leden met gezamenlijk ca. 80.000 leasecontracten zich te bewegen in de leasemarkt. Hiermee vervult ze een professionele rol op basis van een duurzame samenwerking met fabrikanten, importeurs, dealerketens en overige leveranciers. Dit exclusieve lidmaatschap biedt ons de slag en inkoopkracht van een “Top 3 leasemaatschappij” en zorgt voor een verbetering van de inkoopcondities op alle relevante gebieden van sales en aftersales. Daarnaast zorgt het voor kennisvergroting van medewerkers en optimalisering van processen, aangevuld met een nadrukkelijke aanwezigheid in de markt zonder hierbij de autonomie van haar leden aan te tasten.

    Ons partnership met onze financiers, die zeker in de huidige tijd hoge eisen aan een samenwerking stellen, toont aan dat we als organisatie, naast het leveren van uitstekende kwaliteit in dienstverlening, beschikken over een solide basis.

  • Wat is de toegevoegde waarde van Autolease Midden Nederland?

    Met Autolease Midden Nederland kiest u bewust voor kwaliteit en professionaliteit in dienstverlening. Tevens staan wij voor aandacht hebben voor elkaar, waarbij klanten en relaties respectvol en eerlijk behandeld worden. Kernwaarden die als een rode draad door de samenwerking met onze relaties heen lopen en waarvoor wij garant staan om deze op een transparante manier te vertalen in onze dienstverlening voor nu en in de toekomst.

    Zowel voor de groot wagenparkbeheerder, de kleine zelfstandige als de particulier bieden we een op maat gesneden en persoonlijk advies dat toegespitst is op de individuele mobiliteitsbehoefte van onze klant. Het bieden van transparante meerwaarde vormt de kern van onze klantbenadering en genereert duurzame relaties. Dit wordt ook vorm gegeven in onze businessunits: De Waal Autoverhuur en ALMN particuliere autoleasing.

    “One call does it all” is zeer zeker van toepassing op Autolease Midden Nederland, wij zijn in ons ruim 25-jarig bestaan uitgegroeid tot een professionele en klantgerichte onderneming. In die tijd hebben wij vanuit het midden van Nederland een sterke positie opgebouwd tot middelgrote, bankonafhankelijke en universele in Nederland opererende leasemaatschappij.

    Bij de leasemaatschappij waar het motto “Mensen maken leasing” centraal staat, gaat een persoonlijke benadering door onze 28 enthousiaste collega’s hand in hand met tevredenheid van u  en uw berijd(st)ers.

  • Heeft ALMN ook online management informatie?

    Autolease Midden Nederland beschikt over een modern, online en real-time management rapportage systeem. Alle voor de klant en berijd(st)er relevante object en contractinformatie kan hiermee 24 uur per dag 7 dagen in de week snel en real time worden geraadpleegd.

    Deze info bestaat o.a. uit:

    • Volledige voertuig informatie, incl. CO2 uitstoot, fiscale waarde en bijtellingpercentage en eventuele hybride aanduiding.
    • Volledige contractinformatie, incl. jaarkilometrage / looptijd en actuele leaseprijs.
    • Leveranciers informatie en uitvoeringsspecificatie van het betreffende voertuig.
    • Compleet overzicht van alle lopende contracten, indien gewenst gesplitst per Afdeling/BV/Holding.
    • Volledige berijd(st)ers gegevens indien gewenst voorzien van personeelsnummer en/of kostenplaats.
    • Overzicht van alle uitlopende contracten (expiratie binnen 6 maanden).
    • Overzichtelijk signaleringslijst van afwijkingen binnen contracten op expiratie/brandstof/schade/boete/onderhoudssignalering.

     

    Deze online management informatie is kosteloos beschikbaar voor alle klanten van Autolease Midden Nederland. Wilt u hiervan gebruik maken en heeft u nog geen inlogcode? Neemt u dan contact met ons op.

  • En mijn berijders dan?

    Natuurlijk hebben al uw berijders bij Autolease Midden Nederland vaste contactpersonen, die bereikbaar zijn via telefoon of mail en vanuit verschillende disciplines alle vragen van uw berijders  beantwoorden. De vragen die zij beantwoorden kunnen betrekking hebben op auto modellen en –typen, maar ook op fiscale, contractuele of operationele aspecten van de samenwerking. Door onze adequate automatisering zijn de afspraken die voor elk contract gelden voor deze collega’s in één oogopslag te raadplegen, waardoor snel en correct antwoord mogelijk is.   

    Naast deze traditionele communicatie mogelijkheden, beschikt Autolease Midden Nederland sinds kort ook over een unieke eigen app. Met de ALMN-app zijn we in staat om alle relevante informatie direct via een smartphone met uw berijd(st)ers te communiceren.

    Door middel van dit platform zijn onder andere de volgende mogelijkheden beschikbaar:

    • Opvragen gegevens berijd(st)er.
    • Direct contact opnemen met de ALMN hulpdienst. Als de berijder dat doet wordt er direct een digitaal hulpverleningsdossier aangelegd.
    • Mobiel schade melden: uniek in onze branche. Hierdoor is invullen van een schadeformulier niet meer nodig!
    • Opvragen onderhoudsgegevens (APK vervaldatum etc.).
    • Direct contact opnemen met uw contactpersoon/helpdesk van Autolease Midden Nederland.
    • Verkorte uitleg/versie van “Wat te doen bij”.
    • Overzicht bekeuringen (met download functie).
    • Opvoeren van kilometerstanden.
    • Autogegevens en fiscale waarde.

     

    Elke berijder van een Autolease Midden Nederland auto kan de app gratis downloaden in de Android of Apple app store.

  • Kunnen parkeerkosten met uw Travelcard brandstofpas worden voldaan?

    Ja, parkeerkosten kunnen met uw Travelcard worden voldaan. De betaalwijze van de parkeerkosten is afhankelijk van de locatie waar de auto wordt geparkeerd. Wanneer de auto in een parkeergarage van Q-park wordt geparkeerd kunnen de parkeerkosten worden voldaan met uw brandstofpas (Travelcard). Wordt de auto op de openbare weg geparkeerd dan kunnen de kosten worden voldaan doormiddel van de Yellowbrick applicatie welke te downloaden is op iedere smartphone.

    Yellowbrick
    Betalen met Yellowbrick is kentekengebonden. Een overzicht waar betaald kan worden met de Yellowbrick-app is hier te vinden.

    Via Yellowbrick wordt de werkelijke parkeertijd betaald en de kosten per transactie (€ 0,25)

    Hoe werkt het betalen met Yellowbrick in combinatie met de TravelCard?
    – Download de Yellowbrick app op de smartphone;
    – Wordt klant;
    – Activeer de Travelcard;
    – Voer pasnummer / kenteken in en activeer.

    Q-Park parkeergarage
    Betalen bij Q-park parkeergarages werkt met de tankpas en kan voor ieder kenteken gebruikt worden. In Q-Park parkeergarages en P+R terreinen werkt de tankpas van Travelcard direct bij de slagboom, steek hiervoor bij binnenkomst de tankpas in de paslezer om de slagboom te openen. Bij vertrek dient de tankpas opnieuw in de paslezer gestoken te worden bij de slagboom om hem ook bij vertrek te openen. Een kaartje trekken is niet meer nodig.

    De gemaakte kosten met Yellowbrick of de tankpas worden dan verrekend met de periodieke brandstofafrekening en hierop worden de kosten ook gespecificeerd. Voor meer informatie kunt u ook terecht op de Travelcard website.

    Om gebruik te maken van parkeren met behulp van TravelCard dient de wagenparkbeheerder toestemming te gegeven en de optie ‘parkeren’ aan te zetten.

  • Adviseert Autolease Midden Nederland ook over de invulling van mobiliteit?

    Doordat Autolease Midden Nederland een breed portfolio aan producten kan aanbieden, bent u bij ons ook aan het goede adres voor adviezen op het gebied van mobiliteit. Zo vindt u op deze website informatie terug over bijvoorbeeld de vakantieauto, huurauto’s, shortlease, Free to go  (een nieuw 24/7 huurconcept) en onze mobiliteitscard. Doordat wij met ALMN Private Lease één van de oudste aanbieders zijn van particuliere autolease, is er ook een perfecte oplossing aanwezig voor werkgevers die hun werknemers een mobiliteitsbudget toekennen.

    Wij vervullen een actieve rol in de advisering van onze klanten op het gebied van “nieuwe” brandstoffen en “groene” vormen van mobiliteit. Door onze brede ervaring op dat gebied adviseren wij onze klanten hierin niet alleen over de mogelijkheden, maar ook over eventuele onmogelijkheden en over de manier hoe het beste kan worden omgegaan met deze nieuwe mogelijkheden binnen de autoregeling van de werkgever. Immers, de afweging tussen verschillende brandstoffen en wel of niet hybride rijden gaat verder dan alleen de bijtelling van de berijder!

    Wilt u hierover meer informatie? Neem contact op met uw leaseadviseur of accountmanager bij Autolease Midden Nederland.

  • Hoe werkt het registreren van een SEPA machtiging bij de bank?

    SEPA staat voor Single Euro Payments Area. Binnen SEPA zijn op Europees niveau afspraken vastgelegd over het betalingsverkeer inclusief het incasseren. Aan de zakelijke klanten van Autolease Midden Nederland B.V. bieden wij alleen een Bedrijven Euro-incasso (B2B) aan. Op deze pagina staat belangrijke informatie m.b.t. Bedrijven Euro-incasso.

    Incassant ID en machtigingskenmerk
    Op het machtigingsformulier (ook wel mandaat genoemd) ziet u ons Incassant ID (NL76ZZZ110604140000). Dit is een uniek kenmerk waaraan onze organisatie herkend kan worden. Uw machtigingskenmerk is eveneens uniek. Dat betekent dat dit machtigingskenmerk alleen gebruikt wordt voor de machtiging die u aan ons heeft gegeven. Ons Incassant ID en uw machtigingskenmerk staan altijd in de omschrijving van de incasso op uw rekeningafschrift.

    Registreer uw machtiging
    Wij kunnen alleen bedragen van uw rekening incasseren als u uw machtiging bij uw bank registreert of laat registreren. Zonder deze registratie kan de incasso niet door uw bank verwerkt worden. U moet de gegevens van de machtiging letterlijk overnemen, anders kan de incasso-opdracht worden geweigerd door uw bank wegens onjuiste/onvolledige registratie. De registratie verschilt per bank.

    Let op: De machtiging moet ondertekend worden door een tekenbevoegde.

    Bij de Rabobank, ING Bank en Citibank volstaat een getekende SEPA machtiging met een registratie bij de bank zelf via telebankieren. Graag ontvangen wij een kopie van deze registratie

    Rabobank
    U dient deze machtiging zelf via telebankieren te registreren. De Rabobank heeft een handleiding opgesteld op welke wijze de machtiging geregistreerd dient te worden. Deze handleiding kunt u hier downloaden. Als bevestiging van de registratie ontvangen wij graag een schermafdruk van de registratie.

    ING Bank
    U dient deze machtiging zelf bij uw bank te registreren. Dit registratieformulier dient digitaal ingevuld en afgedrukt te worden, en met pen te worden ondertekend waarna het naar uw bank opgestuurd moet worden. Als bevestiging van de registratie ontvangen wij graag een kopie van dit registratieformulier. Via dit formulier kunt u de machtiging regelen.

    ABN AMRO Bank
    U dient deze machtiging zelf bij uw bank te registreren. Dit registratieformulier dient digitaal ingevuld en afgedrukt te worden, en met pen te worden ondertekend waarna het naar uw bank opgestuurd moet worden. Als bevestiging van de registratie ontvangen wij graag een kopie van dit registratieformulier. Via dit formulier kunt u de machtiging regelen.

    KNAB bank
    U dient deze machtiging zelf bij uw bank te registreren via een persoonlijke bankomgeving. Hierbij is het belangrijk dat men ten minste de volgende gegevens bezit: de naam van de incassant (Autolease Midden Nederland B.V.), het incassant ID (NL76ZZZ110604140000) en het machtigingskenmerk.

    Vervolgens bevestigt men deze zakelijke Europese Incasso met behulp van de bankpas en cardreader. Men ontvangt ter bevestiging een e-mail. Als bevestiging van de registratie ontvangen wij graag een kopie van deze mail via debiteuren@almn.nl.

    BUNQ bank
    U dient deze machtiging zelf bij uw bank te registreren via een persoonlijke bankomgeving app. Hierbij is het belangrijk dat u ten minste de volgende gegevens bezit: de naam van de incassant (Autolease Midden Nederland B.V.), het incassant ID (NL76ZZZ110604140000) en het machtigingskenmerk.

    Men dient bij de registratie in de app “automatisch accepteren” in te schakelen, anders wordt de machtiging niet succesvol afgerond.

    Overige banken
    In alle andere gevallen dient de registratie plaats te vinden door middel van een registratieformulier wat wij u zullen toezenden gelijktijdig met de machtiging. Een blanco registratieformulier kunt u hier downloaden. Wij verzoeken u om de machtiging en bijgevoegde registratieformulier in te vullen en het origineel per post aan ons te retourneren. Wij zullen dan zorgen voor de registratie bij uw bank.

    Geen terugboekingsrecht
    De Bedrijven incasso kent geen terugboekingsrecht. Dit betekent dat u bedragen die geïncasseerd zijn, niet meer kunt laten terugboeken nadat ze van uw rekening zijn afgeschreven. Mocht er onverhoopt een onterechte boeking hebben plaatsgevonden, garanderen wij u dat het bedrag binnen 2 werkdagen teruggeboekt wordt. Wij zullen u uiterlijk 5 dagen voor de afschrijving informeren over de incassodatum en het incassobedrag. U heeft vervolgens het recht om tot en met de dag van uitvoering aan uw bank de opdracht te geven om de incasso niet uit te voeren.

    Heeft u nog vragen over automatisch incasseren of het registeren van uw machtiging bij uw bank? Wij staan u graag te woord. Wij zijn te bereiken op 0344-786600 of via debiteuren@almn.nl.

  • Wij komen altijd met een oplossing!

    Optimale klantgerichtheid is de basis van onze dienstverlening. Wij behandelen onze klanten zoals we zelf ook graag behandeld zouden willen worden. Essentieel hierbij is dat we voor elke vraag een oplossing proberen te bedenken. Hierbij denken we regelmatig ook “out of the box’, door met een oplossing te komen die niet voor de hand lijkt te liggen, maar wel de klant de beschikking geeft over de best passende mobiliteitsoplossing. Met de beste prijs-kwaliteit verhouding en  bovendien snel voor u geregeld wordt.

    Heeft u zo’n vraag, die niet makkelijk oplosbaar lijkt? Informeer naar de oplossing die wij u kunnen bieden.